Saturday, June 02, 2018

Sampai bila maknya-maknyah ni nak bemaharajalela kat media sosial ni

   Bulan Ramadhan ni banyak ujian yang ditempuh oleh umat islam .Baru-baru ini melayu dikejutkan dengan tindakkan seorang Instafamous yang mula menadi terkenal apabila membuat dua tindakkan yang tidak wajar ,nama yang lebih dikenali sebagai faiz roslan. banyak tindak tanduknya menimbulkan kemarahah netizen ,contohnya.
Image result for faiz roslan
1. dia menari satu tarian yang seksi dengan memakai pakaian wanita


 2.mengaku tidak solat dan tidak berpuasa


Apa je tindakkan yang boleh dilakukan pihak berkuasa, kenapa tindakkan ini masih tidak dapat pandangan pihak berkuasa. Ramai pulak yang mempertahakan golongan ni , aku tak mencemuh mereka tapi tak perlu tunjjukan kemungkaran diri tu .

Masalah sekarang ni korang sendiri yang menjemput agar dibenci .

Golongan maknyah ni menggunakan nama hak asasi manusia untuk terus bukan kerja tah apa-apa ni. Ada beza menjadi diri sendiri dan membuat provokasi . Bila kau guna hak asasi manusia untuk buat benda yang ditentang agama memang kerajaan tak boleh buat apa-apalah sebab dia sendiri menggunakan undang-undang untuk mempertahakan diri .

Dalam hal ini seharusnya netizen membenci tindakkan ini , tetapi tidaklah mengkaburkan mata sepenuhnya, kerana keimanan ada pasang surutnya, Setiap individu ada kebaikan dan kejahatan dalam dirinya,

Jadi sebagai umat islam kita seharusnya memperkasakan undang-undang islam, tetapi jangan sekali terus menghina satu individu atas kesalahannya, tetapi kita menghina lah tindakkan yang keji tersebut


-ALLZ

No comments:

Post a Comment