Showing posts with label informasi. Show all posts
Showing posts with label informasi. Show all posts

Friday, November 03, 2017

Sebab Yahudi Merasakan diri mereka adalah pemilik layak untuk tanah Palestin


Konflik antara dua negara ini bermula semenjak 1940-an . Secara umumnya ia bermula pada tahun 1948 ,tahun itu merupakan tahun dimana negara israel secara rasminya ditubuhkan .

Penduduk israel yang majoritinya beragama yahudi mempercayai bahawa mereka adalah pemilik yang sebenar dan layak untuk tanah tersebut. Terdapat 4 faktor utama yang menyebabkan mereka percaya bahawa itu adalah hak mereka.


  1. Tuhan telah menjanjikan tanah ini untuk mereka
  2. Orang yahudi yang duduk dan memajukan tanah tersebut
  3. Komuniti antarabangsa telah membenarkan mereka untuk menduduki tanah tersebut
  4. Mereka memenangi peperangan yang dikatakan sebagai peperangan untuk menahan diri.(perang arab -israel 1948)
Sepatutnya komuniti antarabangsa mengambil perkara ini secara serius , Majlis Keselamatan Persatuan Bangsa-Bangsa Bersatu sepatutnya mengambil tindakkan secara adil . Kita tahu bahawa salah satu negara yang mempunyai kuasa veto dalam mana-mana keputusan dalam majlis ini merupakan kawan akrab negara israel ,tetapi sepatutnya negara tersebut iaitu negara amerika syarikat yangs selama ini berpegang pada demokrasi sepatutnya menunjukkan sifat dan semangat demokrasi,dengan tidak menveto keputusan yang bertentangan dengan keiinginan mereka . 




Read more ...

Thursday, November 02, 2017

Lagu yang menghina Ayat Al-Quran dengan menjadikan Al-Quran bunyilatar




Umat islam dikejutkan dengan tindakkan seorang ahli muzik yang menggunakan ayat Al-Quran sebagai muzik latar. Masa admin tengah tulis artikel ni , yang dislike video ni dah dekat 127 ribu dah





Kita tak tahu niat pemuzik ini, tapi memang langsung tak sesuai dan sungguh biadab tindakkan tersebut. seperti kita tahu muzik video ini saja cukup tidak beradab , lalu diletakkan bunyi seakan -akan ayat Al-Quran yang sememangnya bertentangan dengan apa yang terdapat dalam video tersebut



Admin mintak jasa baik semua orang yang prihatin untuk buat report terhadap video tersebut. 

https://www.youtube.com/watch?v=8XKZa8GgIyA
Read more ...

Friday, October 27, 2017

Kematian Gaddafi rancangan Amerika Syarikat ,pencerobohan keadilan .



Bila kita cakap pasal pemimpin Libya yang bernama Gaddafi pasti kita akan ingat dia sebagai seorang pengganas yang menindas rakyatnya. Sedar atau tidak , tindakkan serangan media barat terhadap Gaddafi bermula apabila beliau mencadangkan untuk menggunakan emas sebagai mata wang  untuk melakukan transaksi penjualan dan pembelian emas. Setelah cadangan itu diutarakan oleh beliau ,negara-negara barat seperti Amerika Syarikat mula menyerang Gaddafi dan melabelkan dia sebagai seorang pemimpin kejam yang bertindak kejam.


Persoalannya apakah tindakan Gaddafi sehingga , negara barat ingin menyerang beliau


  1. Cadangan untuk menggunakan emas sebagai matawang mengantikan USD.
  2. Mengecam atau mengutuk tindakkan negara Amerika Syarikat yang menyerang negara Iraq.
  3. Tidak melakukan hutang dengan bank dunia walaupun sedikit.

Tindakkan ini bukanlah satu tindakkan yang jahat , tetapi tindakkan ini sangat tidak disukai oleh Amerika Syarikat . Amerika Syarikat yang dikatakan telah menaja pengganas Al-Qaeda untuk menentang kerajaan Gaddafi . Kita dapat lihat apabila bantuan yang dihantar oleh amerika syarikat terhadap pengganas di Benghazi. 

Pengganas yang menawan Benghazi pada satu ketika dahulu merupakan kumpulan Al-Qaeda yang diketuai oleh Osama Bin Laden ,Osama Bin Laden yang dibunuh oleh Amerika Syarikat dikatakan sebagai musuh kepada komuniti dunia dan Amerika Syarikat sendiri. Sedangkan Amerika Syarikat sendiri yang menaja penubuhan Al- Qaeda.

Segala pemberontakan yang berlaku di Libya berpunca daripada cetusan Amerika Syarikat . Bagaimana pemimpin yang disokong oleh majoriti penduduk libya ini dikatakan sebagai diktaktor . Rakyat mencintai Gaddafi . Tetapi akibat fitnah dan manipulasi Amerika Syarikat , hilang seorang pemimpin hebat


sambungan - Hubungan ISIS dan Al-Qaeda
Read more ...

Monday, October 23, 2017

Masalah Politik dan Demokrasi Malaysia



Satu soalan yang admin nak korang jawab , ahli politik kat Malaysia nak berpolitik untuk negara atau politik untuk parti masing-masing.Masalah pada hari ini kita tahu yang Malaysia negara berdemokrasi . Bila kita sebut pasal demokrasi semua kata itu cara paling bagus untuk pilih pemimpin. 

Kalau korang tahu pasal Socrate yang merupakan seorang ahli falsafah yang berasal daripada barat . Dalam buku Republic Of Plato , Socrate pernah cakap pasal masalah demokrasi . Definisi demokrasi datang daripada perkataan yunani iaitu demos iaitu orang dan kratia yang bermaksud kuasa. Secara literal nya bermaksud kuasa orang. Jadi kita tahu demokrasi ni dia lebih kepada permintaan majoriti rakyat akan menjadi tujuaan kerajaan.

Dalam buku Republic Of Plato , Socrate ade bertanya kat plato jika kita ingin memilih kapten kapal ,siapakah yang layakk memilih kapten kapal tersebut . Adakah semua orang atau hanya orang yang mempunyai ilmu tentang perkapalan saja yang boleh memilih kapten tersebut. 

Jika kita lihat analogi tersebut  , socrate menyatakan tentang kelemahan demokrasi yang melayakkan setiap orang satu undi. Setiap orang yang layak mengundi ,undi nya dikira sebagai satu undi.


Masalahnya disebabkan kebanyakkan ahli politik pada hari ini menggunakan konsep sweet shopper dan doktor . Semua ahli politik lebih rela menjadi sweet shopper yang akan menjanjikan segala-gala yang baik didengar namun, buruk akibat nya berbanding doktor yang merawat orang dan memaksa membuat sesuatu yang tidak disukai orang ramai namun disebabkan kebaikkan orang tersebut.


Kita tidak boleh nafikan pengundi di Malaysia masih tidak berfikir dengan wajar . Kita asyik bersyukur dengan yang ada. Kita rasa demokrasi ni dah cukup baik dah . 


Artikel seterusnya admin akan tulis pasal mana keadilan dalam demokrasi

Read more ...

Erdogan Kemunculan Zaman Empayar Uthmaniyah Generasi Kedua Bahagian 2


Bahagian 1




Selepas referendum itu telah diluluskan , Presiden Recep Tayyip Erdogan merasakan dirinya mula dilantik sebagai khalifah kepada Empayar Uthmaniyyah yang baru . Sultan baru untuk Khalifah Islam.

Seperti yang dikatakan dibahagian satu . Kuasa yang dibesarkan melalui referendum ini memberiikan Erdogan kuasa yang cukup besar . Setelah menang dengan kemenangan tipis,iaitu 52% .Erdogan memulakan langkahnya dengan pergi melawat ke makam pemimpin-pemimpin Kerajaan Uthmaniyah. Beliau juga melawat makam Sultan Selim I. Lawatan dan tindakkan itu seakan-akan menunjukkan beliau ingin mengambil tanggungjawab  Kesultanan Empayar Uthmaniyah dengan menjadi seorang Presiden yang mempunyai kuasa yang cukup besar.

Sultan Selim I yang berjaya menjadi Khalifah Islam setelah beliau berjaya ,mengalahkan kesultanan Mamaluk dan seterus nya berjaya menawan Mesir,Mekkah dan Madinah .


Sambungan Bahagian 3
Read more ...

Sunday, October 22, 2017

Wechat Pemangkin kepada masalah sosial di Malaysia

Aplikasi :Wechat


    Wechat merupakan salah satu aplikasi media sosial yang cukup terkenal di Malaysia. Kita tidak boleh nafikan bahawa setiap benda ada keburukan dan kebaikannya. Tetapi apabila kita melakukan timbang tara antara kebaikan dan keburukan aplikasi Wechat ini. Kita harus bersetuju bahawa Wechat merupakan pemangkin masalah sosial di Malaysia

     Kita boleh lihat daripada sifat keterbukaan yang ada pada aplikasi ini  sehingga ia menjadi cukup mudah untuk mengenali orang baru tanpa bertemu sekali pun. Seperti sedia maklum ,wechat mempunyai kemudahan seperti :

      Mencari kawan melalu pesanan ringkas melalui botol , selain itu aplikasi ini juga memberikan anda untuk mengenali orang baru disekeliling anda. Pada hari ini saya bukan nak menafikan kebaikan apliksi ini . Tetapi disebabkan sifat keterbukaan yang melampau ,menyebabkan ia menjadi medium untuk ' Sex Predator ' mencari mangsa.

      Kalau kita lihat lihat kes terhadap statistik serangan terancang terhadap kanak-kanak . Wechat menjadi juara dengan bilangan 138 kes . 138 Kes yang berkaitan dengan aplikasi ini menunjukkan bagaimana ,aplikasi ini mampu menjadi pemangkin kepada masalah sosial di Malaysia.

       Memang tiada kayu ukur untuk kita kira masalah sosial . Tetapi cukup lah dengan adanya peningkatan terhadap serangan seksual cukup membuktikan bahawa terdapat masalah sosial. 






     
video yang menjadi inspirasi kepada admin ,menunjukkan masalah ini semakin membarah
Read more ...

Saturday, October 21, 2017

Erdogan :Kemunculan Zaman Empayar Uthmaniyah generasi kedua ? Bahagian 1


Artikel ini akan membincangkan tentang kemungkinan kelahiran semula Empayar Uthmaniyah dibawah kepimpinan Recep Tayyip Erdogan. Bila kita bercakap tentang kegemilangan Islam pasti Empayar Uthmaniyah akan menjadi perbualan semua orang . Kegemilangan Empayar ini yang mampu merampas ibu kota Empayar Rom timur iaitu Constatinople memberikan satu kemenangan dan kebanggaan yang cukup besar bagi  umat Islam, tetapi sejarah tinggal sejarah . Semua kegemilangan Empayar Uthmaniyah hilang setelah berakhirnya perang dunia pertama


Empayar Uthmaniyah

    Seperti sedia maklum Empayar Uthmaniyah merupakan empayar terakhir islam yang pemimpinnya menjadi Khalifah untuk umat Islam diseluruh Dunia. Kejatuhan Empayar Uthmaniyah dan Kekuasaan Khalifah adalah berpunca daripada Mustafa Kemal Atatürk
.

   Dunia demokrasi dikejutkan dengan referundam yang dicadangkan oleh Recep Tayyip Erdogan yang bakal memberikan kuasa yang cukup kuat untuknya memimpin Turki. Erdogan yang merupakan pemimpin yang berlandaskan Islam mempunyai cita-cita untuk menukarkan negara turki daripada negara sekular menjadi negara yang berlandaskan Islam yang maju. Selepas Erdogan berjaya menghalang perampasan kuasa pada 2016 dia mencadangkan satu referundum yang akan memberikan kuasa untuk seorang presiden untuk :


Source :Youtube Turkey Is Now An Islamic  Caliphate In All But Name


Akan bersambung

Read more ...

Friday, October 20, 2017

PRU14: Bolehkah bangsa cina menjadi Perdana Menteri?

Isu ini merupakan isu yang sangat hebat di bincangkan . Bila kita cakap isu ini , ia seakan taboo untuk dibincangkan ditempat awam . Jadi hari ni saya akan bincangkan sama ada, ada atau tidak peluang untuk seorang rakyat Malaysia yang berbangsa cina untuk menjadi seorang Perdana Menteri Malaysia


Secara teori tiada yang menghalang untuk seorang bangsa cina untuk menjadi Perdana Menteri . Jika kita lihat kepada perlembagaan persekutuan perkara 43(2)(a) . Dalam perkara ini ia menerangkan tentang syarat-syarat untuk seseorang Perdana Menteri Itu akan dipilih.
  1. Perdana Menteri haruslah daripada ahli Dewan Rakyat
  2. Mestilah mendapat kepercayaan Majoriti  Ahli  Dewan Rakyat

Kalau kita pergi lebih jauh dalam perkara 43(7) perlembagaan persekutuan . ia menerangkan bahawa Perdana Menteri tidak boleh dipilih dikalangan rakyat yang mendapat kerakyatan melalui 'naturalization'.



Akhir sekali kita dapat lihat bahawa tiada undang-undang yang menghalang untuk bangsa cina untuk menjadi Perdana Menteri


Artikel ini hanya untuk perkongsian ilmu. Jika salah boleh diperbaiki ..
Read more ...

Friday, March 24, 2017

10 gambar kapal terbang yang dilukis secara kreatif

 Orang ramai sering menyebutnya dengan "lukisan pada kapal terbang", tetapi syarikat penerbangan menyebutnya "liveries", sebuah kata yang diambil dari bahasa latin.Lukisan pada kapal terbang digunakan oleh syarikat-syarikat dengan tujuan tertentu. Mulai dari untuk meningkatkan jumlah penumpang, dedikasi pada suatu hal hingga perayaan ulang tahun. Dengan adanya lukisan pada kapal terbang ini, terbang dengan menggunakan kapal terbang menjadi lebih menyenangkan.

 Berikut 10 lukisan pada kapal terbang yang  kreatif dari pelbagai syarikat;


 1 . Kulula Air

 2 . All Nippon Airways ( ANA ) - Pokemon

 3 . Air New Zealand - Hobbit Air



4 . Alaska Airlines - Salmon Thirty Salmon




5 . Eva Air - Hello Kitty Jet


 6 . US Airways - The Arizona Cardinals


 7 . Qantas - Aboriginal Art


 8 . Germanwings - Berlin Bear




9 . Continental - Peter Max


 10 . Switzerland International ' s San Francisco Job
gabancomel
Read more ...

Thursday, March 23, 2017

Masyarakat yang tinggal di dalam bukit batu , iaitu masyarakat Mormon

Sebuah masyarakat kecil Mormon fundamentalis, kira-kira 15 Lelaki hidup bekeluarga secara berpoligami dalam rumah yang unik dibina oleh mereka sendiri. Rumah-rumah moden literal yang diukir di tebing sebuah batu besar di padang pasir selatan Moab, Utah. Rockland Ranch, secara tidak rasminya dikenali sebagai "The Rock," diasaskan kira-kira 35 tahun yang lalu oleh Robert Dekan Foster, bagi untuk mewujudkan, kawasan yang selamat untuk masyarakat Kristian yang memilih perkahwinan majmuk.

Dinding-dinding batu di letupkan dengan menggunakan dinamit untuk di jadikan gua, kemudian dibina rumah yang agak moden, lengkap dengan air, elektrik, akses internet, dan banyak lagi keperluan asas yang sempurna. Jurugambar Reuters, Jimmy Urquhart telah dijemput untuk melawat dan mengambil gambar kawasan The Rock ini, dan kembali dengan gambar-gambar ini, memperlihatkan di dalam masyarakat Utah yang unik.








dairishare
Read more ...

Jangan Terkejut Lihat Apa Yang Gadis Cantik yang berasal dari ICELAND Ini Makan

Pictures show an icelander girl eating ....Would you like some?




Read more ...

Wednesday, March 22, 2017

Ikan kerapu seberat 150kg dijual RM7,500 Di Kedai makanan laut di Pengkalan Weld Georgetown




CHEW Kean Ghee, 45 tahun menunjukkan ikan kerapu yang seberat 150kg. Bagai durian runtuh apabila dia berjaya menjual itu dengan harga RM7,500.

Ikan tersebut akan dimasak di kedai makanan laut yang terdapat di pengkalan Weld Georgetown
Read more ...

Senarai wanita tentera nazi yang cukup kejam

Kebanyakan pekerja kem-kem Nazi telah ditangkap dan didakwa atas membunuh dan menyeksa secara kejam para tahanan mereka selepas Perang Dunia Ke-2. Seramai 3600 orang wanita berkerja di kem-kem tahanan dan lebih kurang 60 orang dibicarakan di Tribunal Jenayah Perang di antara 1945 dan 1949. Daripada jumlah itu, 21 orang dihukum mati. Secara keseluruhan 5025 lelaki dan wanita didapati bersalah melakukan jenayah perang di zon-zon Amerika Syarikat, Britain dan Perancis dan lebih 500 orang dijatuhkan hukuman mati.

Wanita Nazi secara amnya merupakan golongan berpendapatan rendah dan dari kelas pertengahan, dan tiada pengalaman bekerja. Ada juga sukarelawan diperolehi dengan meletakkan iklan di akhbar-akhbar Jerman, yang meminta para wanita mereka menunjukkan taat setia dan cinta kepada Reich dan menyertai SS-Gefolge.

Wanita-wanita ini dikatakan memegang jawatan yang sama rata dengan pegawai lelaki SS. Tugasan mereka adalah spesifik seperti yang diarahkan oleh Hitler. Ada juga wanita yang menyokong polisi anti Yahudi suami mereka, yang merupakan komander-komander dan menteri-menteri kabinet. Berikut adalah senarai wanita Tentera Nazi paling kejam dalam sejarah.
10. Maria Mandel

Maria Mandel adalah merupakan seorang pegawai Nazi yang bekerja di Kem Maut (extermination camp) Auschwitz-Birkenau dan kem tahanan (concentration camp) Dachau. Dia dikatakan satu-satunya wanita yang memegang jawatan paling tinggi di dalam kem tersebut. Mandel hanya menerima arahan dari komandan dan tugasnya adalah mengawasi semua tahanan dan pembantu wanita.

Dia secara tidak langsung bertanggungjawab atas kematian 500 ribu orang wanita. Ramai saksi mengatakan Maria akan berdiri di hadapan pintu gerbang Aushwitz-Birkenau hanya semata-mata untuk menunggu mana-mana tahanan yang akan memandang ke arahnya. Dia akan memilih sesiapa yang melihatnya untuk dihukum mati dengan serta merta.

Pada May 1945. Maria melarikan diri ke kawasan pergunungan di selatan Bavaria.Sebaik saja tiba di tempat kelahirannya Munzkhirchen, Austria, dia ditangkap dan disiasat oleh pegawai tentera Amerika Syarikat pada 10 Ogos 1945.Kemudian Maria diserahkan ke Poland pada November 1946.

Pada bulan yang sama, dia dibicarakan di mahkamah Krakow dan dijatuhkan hukuman mati. Dia digantung pada 24 Januari 1948.

                                                      
9. Herta Oberhauser

Wanita ini dikatakan seorang doktor di kem tahanan Ravensbrück. Tapi seperti pakar perubatan yang lain di dalam kem Nazi, dia juga seorang yang ‘gila’. Oberheuser menyuntik kanak-kanak yang sihat dengan minyak dan menyaksikan mereka mati secara perlahan dan penuh terseksa. Kemudian, selepas mereka mati dia memotong anggota badan dan mengeluarkan organ-organ dalaman. Tujuh puluh empat orang mangsanya adalah tahanan politik Poland dan 86 orang lagi adalah wanita. Oberheuser juga cenderung menggosokkan objek-objek asing terhadap luka-luka para tahanan.

Namun anehnya, dia cuba meneruskan karier perubatannya selepas dibebaskan dari penjara pada 1951. Walau bagaimanapun Oberheuser tidak berjaya kerana lesen perubatannya telah ditarik dan dibatalkan.
8. Irma Grese

Irma Grese adalah salah seorang penjenayah perang wanita Nazi paling terkenal, dan sebahagian kecil wanita yang pernah bertugas di kem tahanan, yang dihukum gantung oleh tentera Pihak Berikat. Dia menjadi wanita paling muda dihukum di bawah perundangan Britain dalam abad ke-20, dan juga pengawal kem termuda dihukum gantung. ‘The Bitch of Belsen’ nama panggilannya, telah ditugaskan di Ravensbrück dan Auschwitz dan adalah warden untuk seksyen wanita di kem tahanan Bergen-Belsen .

Irma memukul mangsa-mangsanya dengan cemeti sebelum menembak mereka. Tambahan lagi, dia melepaskan anjing-anjingnya yang kelaparan ke arah para tahanan di Bergen Belsen.Menurut saksi, Irma seorang yang sadis dan mendapat kepuasan dengan membunuh orang secara kejam. Bersama penjenayah perang wanita lain, dia akhirnya digantung sampai mati pada 13 Disember 1945. Irma tidak pernah mengungkap penyesalan ke atas perbuatan kejinya itu sehingga ke nafas yang terakhir
7. Ilse Koch

Ilse Koch dikenali sebagai 'Bitch of Buchenwald’. Memandangkan suaminya juga seorang pegawai SS di kem tersebut, dia gemar membawa anjing-anjingnya ke situ dan membiarkan ia menyerang tahanan wanita. Dia dikatakan juga akan menunggang kuda dan memilih tahanan untuk dibunuh dengan racun gas, terutamanya mereka yangmempunyai tatu yang menarik hatinya.

Selepas tahanan dibunuh, Koch akan melapah kulit mereka untuk dikeringkan dan diawet. Dia mengumpul kulit manusia untuk diubah menjadi sarung tangan, lamp shade, kulit buku, perabut di rumahnya dan perkakas serta item pakaian.

Dia pernah didakwa dan dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup pada 1947, namun hukuman itu telah diringankan, membolehkan Koch dibebaskan. Walau bagaimanapun, dia ditangkap semula pada 1949 dan sekali lagi dihukum penjara seumur hidup pada 1951. Akhirnya, Koch membunuh diri pada tahun 1967.

                                         
6. Juanna Bormann

Juana Bormann, pegawai wanita SS yang gemar membunuh, bertugas di kem maut Auschwitz dan Bergen-Belsen. Dia juga terkenal dengan panggilan ‘The Woman with the Dogs’, mendapat kepuasan sadis dengan melepaskan anjing-anjing serigalanya mengoyak dan mencerai-ceraikan tubuh badan para tahanan. Juana menyertai SS sebagai pekerja awam pada 1 Mac 1938 ,

Pada 13 Disember 1945, dia digantung sampai mati, bersama-sama rakan seperjuangannya Irma Grese.
5. Ruth Closius-Neudeck

Neudeck adalah seorang Blockführerin (pengawas berek) dan dikenali dengan keganasannya yang melampau ke atas para tahanan wanita. Pada Disember 1944, dia dipindahkan ke kem maut Uckermark berhampiran dengan Ravensbrück, di mana dia secara langsung bertanggungjawab dengan pemilihan dan pembunuhan lebih kurang 5000 orang wanita dan kanak-kanak. Pada Mac 1945, Neudeck diangkat sebagai ketua subcamp di Barth.

Pada lewat April 1945, dia melarikan diri tetapi kemudiannya ditangkap dan dipenjarakan sementara British Army menyiasat jenayah yang pernah dilakukannya. Pada April 1948, dia dihadapkan ke perbicaraan Ravensbrück Trial yang ketiga, bersama beberapa wanita SS yang lain. Bekas penyelia SS yang berumur 28 tahun ketika itu, mengaku salah atas semua tuduhan membunuh dan penyeksaan yang berlaku di bawah arahannya.

Mahkamah Britain mendapatinya bersalah atas jenayah perang dan Neudeck dihukum gantung pada 29 Julai 1948.
4. Magda Goebbels

Magda adalah isteri kepada Menteri Propaganda, Joseph Goebbels.Tugas rasminya adalah menjadi hos majlis kepada isteri-isteri menteri dan pegawai tertinggi dari luar negeri.

Walaupun dia tidak berkaitan secara langsung dalam proses pembunuhan tahanan, Magda seorang yang sangat berpengaruh. Dia amat menggalakkan suaminya menyebarkan propaganda anti-yahudi. Namun begitu, walaupun mempunyai kuasa dia hanya berdiam diri ketika bapa tirinya seorang Yahudi menderita di kem maut Buchenwald.

Akhirnya, demi mengelak daripada ditangkap dan dihukum oleh pihak Berikat, Magda meracun kesemua enam orang anaknya, kemudian membunuh diri bersama suaminya.
                                                            
3. Elizabeth Marschall

Elizabeth adalah ketua jururawat di kem tahanan Ravensbrück. Seperti majoriti pekerja perubatan wanita Nazi yang lain, jawatan ‘jururawat’ hanya pada nama sahaja. Dia dikatakan membuat pemerhatian ke atas eksperimentasi perubatan para tahanan di Ravensbrück.

Kebanyakan eksperimen dilakukan terhadap bayi-bayi yang baru lahir dan yang mempunyai jangka hayat tidak melebihi 4 minggu. Elizabeth juga memainkan peranan penting dalam proses pemilihan ke kamar gas, iaitu secara peribadi memilih lebih daripada 800 orang wanita untuk dihantar ke Auschwitz dan seterusnya menghadapi kematian mereka di sana.

Dia digantung sampai mati pada 26 Jun 1947 di atas jenayahnya itu.
2. Vera Salvequart

Vera Salvequart, seorang jururawat di kem tahanan Ravensbrück, juga individu yang bertanggungjawab ke atas proses hukuman mati para tahanan.

Dia terus meracun tahanan yang sakit daripada mengganggu proses pemindahan ke kamar gas. Vera juga menyelia hukuman gas beracun terhadap lebih kurang 1000 orang wanita di kem tersebut. Kemudian, dia mengisi sijil kematian mereka sambil memeriksa mulut mayat untuk mendapatkan gigi-gigi emas, yang akan dikumpul dan dihantar ke ibu pejabat.

Pada Jun 1947 dia juga dihukum gantung sampai mati.
1. Jenny Wanda Barkmann

Wanita keji Nazi ini merupakan pengawal kem tahanan pada Perang Dunia ke-2. Dia menyeksa para tahanan dan secara langsung berkaitan proses pemilihan wanita dan kanak-kanak untuk dihantar ke kamar gas beracun. Dikenali sebagai ‘the Beautiful Spectre’ Jenny cuba mempergunakan kecantikannya untuk menggoda warden-warden penjara British. Namun percubaannya gagal dan dia dihukum gantung juga kerana penglibatannya dalam jenayah kejam.
Read more ...