Sunday, July 12, 2020

Netizen mencadangkan hari jumaat Malaysia patut menyambut, "Hari Makan babi"


Netizen baru-baru ini dikejutkan dengan tindakkan yang dilakukan oleh seorang netizen yang berbangsa cina. Komen yang dilempar tersebut adalah keatas pos Menteri Agama Islam iaitu Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri.


Dalam post yang disiarkan dalam Facebook Malaysiakini yang mempamerkan cadangan YB menteri untuk menjadikan hari jumaat sebagai hari jawi telah diambil buruk oleh kebanyakkan netizen berbangsa cina. Ada satu komen jelik juga yang dipost yang mengatakan bahawa, kita boleh menyatupadukan rakyat malaysia dengan memakan babi. Itu adalah satu cadangan untuk menggantikan cadangan YB menteri untuk menjadikan hari Jawi untuk menyatupadukan rakyat Malaysia.

Saban hari kita dapat lihat bahawa meskipun YB menteri tidaklah mempunyai kaitan dengan parti politik Perikatan Nasional , namun YB menteri sering diserang kerana menjadi sebahagian kabinet kerajaan tersebut. Cukup mengejutkan apabila sepatutnya niat Perdana Menteri melantik YB menteri adalah untuk mengurangkan masalah tekanan politik apabila berkenaan agama. Namun tindakan itu tidak disambut baik oleh Parti Pakatan Harapan.

Bagi admin ada isu yang kita boleh berbincang secara terbuka dan ada juga isu yang tidak boleh dibincangkan secara terbuka kerana ia mampu merenggangkan hubungan antara kaum di dalam Malaysia. Seharusnya setiap rakyat haruslah matang dan memegang tanggungjawab untuk melaksanakan hak bersuara mereka. Benar dalam Perlembagaan persekutuan Malaysia , ia memberikan kebenaran untuk bersuara, tetapi ia bukanlah secara total. Ia ada sekatan dan sebagainya. Jadi rakyat Malaysia perlu lebih bertanggungjawab.

Sekian Terima Kasih

6 comments:

Elysya gemuk

  1. Get yourself the best fitness band under 2000 in india with good quality and facility. Buy now the best fitness tracker. best fitness band india under 2000

    ReplyDelete
  2. Choose the best place to get solo, grill, convection microwave oven at one place under
    5000,10000,15000 etc in India. best convection microwave oven in india

    ReplyDelete
  3. Searching for the best fitness tracker in india under 1500 ,2000,3000, and 5000 ? Get here the
    best budget fitness band in India here. best fitness band under 1500

    ReplyDelete
  4. Get all the twitter updates, viral news, upcoming news, latest web series, memes and all other trending topics in India in hindi. trending news in india

    ReplyDelete
  5. Avail best convection microwave oven under 15000 design To Cook Better, Faster & More
    Efficiently Make Healthy Dishes Everyday. best convection microwave oven under 10000

    ReplyDelete
  6. Antarvasna sex stories in hindi. Read full desi Indian sex stories which will give you pleasure. hindi sex stories

    ReplyDelete