Sunday, January 29, 2017

Apakah sebab manusia hidup didunia


  Ramai manusia masih mencari siapakah dia di dunia in. Mungkin kata-kata yang tidak seberapa ini dapar mengungkap kehidupan seorang manusia didunia

Jika dunia ini permainan, aku siapa ? Hanya watak sampingan atau lebih. Aku pernah terfikir apakah guna duniawi. Kadang - kadang aku terfikir bilakah lawatan aku akan berakhir. Aku mahu menjadi sesuatu di dunia . Tapi aku tenggelam dalam keinginan sendiri . Tiada guna aku berusaha kuat sekalipun , kerana aku adalah watak dalam permainan ,ada penamatnya. Aku tak boleh lari daripada mati . Bila cari kemahsyuran aku lupa, aku lupa ukhrawi . Tapi bila aku fikir ukhrawi aku takut kematian. Mati ,apabila ini aku fikirkan aku rasa hina seolah-olah aku tidak berdaya untuk melakukan apa-apa didunia ini . Tetapi akhirnya aku tahu aku bukan nya watak utama dalam permainan . Aku adalah pengembara . Beribadat seperti besok aku mati dan bekerjalah seperti aku hidup seribu tahun lagi .

  Manusia sebagai pengembara . Masa mengejarkita . Sebarkan kata-kata ini agar kita lebih kenal kita siapa . Supaya rakan tiada lagi duga yang bertahta

No comments:

Post a Comment