Saturday, October 19, 2019

Data mengandungi maklumat Bank pekerja Universiti Malaya digodam




Pasca isu Graduan Universiti Malaya yang melakukan tindakkan biadap . Universiti Malaya dikejutkan lagi dengan berlakunya kebocoran data daripada "database" . Data yang mengandungi informasi sulit para pekerja telah disebarkan dan dibocorkan.

Dipercayai sebanyak lebih 6000 data individu telah dibocorkan. Tindakkan yang bermula dengan protes yang dilakukan, berakhir dengan perbuatan yang terkutuk. Perbuatan ini bukan lagi mengganggu gugat dan "annoying". Ia mula menjadi tindakan atau perbuatan jenayah . Jadi nasihat kepada si penggodam, tahniah kerana merosakkan keharmonian di Universiti Malaya (sarcasm).








Tetapi perkara ini bercanggah dengan maklum balas yang diterima daripada Universiti Malaya yang mengatakan bahawa tiada kebocoran data yang berlaku . Jadi kebenarannya masih kabur , siapa yang menipu siapa masih tak tahu.





































Cuma nak nasihatkan , berhenti lah siapa yang buat tindakkan terkutuk ini, ia tidak menyelesaikan masalah. Malah hanya menambah masalah dan ia tidak membantu mana-mana pihak pun.

yang benar - Allz

No comments:

Post a Comment