Wednesday, December 31, 2014

7 Jenazah Nahas AirAsia QZ8501 Akan Diterbangkan Ke Surabaya



JAKARTA: Pihak Pasukan Mencari dan Menyelamat Nasional (SAR) hari ini telah berjaya menemui 3 lagi mayat dimana salah seorangnya adalah peramugari QZ8501 tersebut.

Menurut jurucakap Pasukan Mencari dan Menyelamat Nasional (SAR) Bambang Soelistyo berkata, mereka telah meneruskan operasi dari tengah malam semalam hingga awal pagi tadi dan berjaya menemui tiga lagi mayat iaitu seorang wanita yang berpakaian pramugari dan dua lelaki dalam keadaan sudah membengkak.

“ Pagi tadi kira-kira 06.06 pagi, 06.45 pagi, dan 06.56 pagi, kami berjaya menemui tiga jenazah. Satu perempuan yang berpakaian pramugari, dan dua laki-laki.”

" Semua mayat yang dijumpai akan diterbangkan ke Surabaya, setelah dibersihkan di Pangkalan Bun." katanya.


Beliau menegaskan bahawa mayat-mayat yang ditemui itu akan diletakkan dalam keranda dan bukan didalam beg mayat seperti yang tersebar sebelum ini.

Menurut beliau dengan pernemuai 3 mayat ini menjadikan jumlah keseluruhan mayat yang dijumpai adalah 7 sejak operasi menyelamat dimulakan kerana percaya banyak mayat masih terperangkap didalam bangkai kapal terbang yang tenggelam.-Siakapkeli.com.my

No comments:

Post a Comment