Thursday, February 09, 2017

Kenapa hospital mengupah pelakon untuk berlakon sakit ?


Di Eistein Medical Center ,terdapat satu program di mana doktor di sama merupakan pelajar perubatan ,manakala pesakit mereka adalah pelakon yang terlatih.Cara ini telah digunakan di seluruh negara Amerika Syarikat untuk memantu pelajar perubatan dalam mempelajari secara praktikal.
Terdapat banyak pusat-pusat perubatan di seluruh negara menggunakan cara ini.

Pelakon yang diupah ,perlu berlakon dengan baik seakan-akan mereka sakit dan memerlukan bantuan seorang doktor , dengan cara ini ia dapat meningkatkan prestasi pelajar perubatan dalam kemahiran mereka untuk melakukan pemeriksaan fizikal terhadap pesakit mereka .

Selain itu , mereka juga diajar untuk menenangkan ahli keluarga yang baru kehilangan orang yang tersayang . Mereka perlu berlajar sedemikian ,kerana tugas doktor bukan hanya merawat. Tugas doktor lebih lagi daripada sekadar merawat.

Sebelum semua pelajar menghabiskan pembelajaran mereka,mereka perlu lulus dalam ujian yang berstandard untuk mendapatkan sihil perubatan mereka.Cara ini dapat meningkatkan konfiden dan kemahiran para doktor muda dalam menempuhi dunia yang sebenar.'Saya ingat lagi semasa kali pertama saya merawat pesakit ,saya hanya terkaku dan hanya mampu mengatakan hai nama saya Mike'kata seorang pelajar perubatan .

Disamping itu, dengan adenya cara ini pelajar dapat mengaplikasikan kemahiran mendapatkan informasi dan menganalisi informasi tersebut ,agar mereka dapat mengetahui penyakit yang dialami oleh pesakit dengan lebih tepat di masa akan datang.

No comments:

Post a Comment