Tuesday, March 14, 2017

Rakyat di Korea Utara terpaksa makan daging anjing ?

   Artikel pada hari ini , kita akan berbincang tentang negara Korea Utara . Negara yang mempunyai ideologi komunis,dan diketuai oleh Kim Jong-un.

Kepimpinan negara Korea Utara yang melarang untuk rakyatnya untuk mempunyai daging lembu untuk dimakan pada hari - hari biasa ,menyebabkan rakyat dinegara itu terpaka untuk menjadikan daging anjing sebagai ganti untuk mendapatkan protein dan juga vitamin yang diperlukan.

   Selain itu,media-media di Korea Utara banyak kali mengatakan kebaikan daging anjing adalah lebih tinggi daripada daging-daging yang lain.Propaganda ini juga menyebabkan ramai rakyat Korea Utara percaya tentang perkara ini.Stesen Radio di Korea Utara juga banyak kali mengatakan bahawa daging anjing merupakan ubat. Tetapi kesahihan tentang kebaikan daging anjing masih tidak disahkan sebagai benar ataupun hanya penipuan negara Korea Utara.


 Kita sepatutnya berasa bersyukur kenara tinggal dibumi yang masih aman ini, Malaysia masih tidak menyeleweng maklumat untuk kepentingan diri mereka .Kita di Malaysia masih dapat merasai nikmat daging lembu ,manakala di sana mereka dilarang untuk mempunyai daging lembu pada hari-hari biasa.

No comments:

Post a Comment